2020-2021

 

 

Büszkén értesítünk mindenkit, hogy ismét támogatást nyert intézményünk az Erasmus+ programban!

 

3. Erasmus+ pályázatunk címe: Játékos készségfejlesztéssel a gyermekközpontú oktatásért (Playful skills development for children centered education).

Az iskola rövid és középtávú célja a résztvevő kollégák nyelvi és digitális kompetenciájának fejlesztése, mellyel elősegítik egy európai szintű, minőségi nevelő-oktató munka létrejöttét és fenntartását. A mobilitások hatására várható szociális, kulturális és problémamegoldó készségük, valamint szakmai kompetenciájuk fejlődése, új szemléletek megismerése és alkalmazása is. Az előző évi pályázatok elindítottak egy pozitív folyamatot a korszerű munkaformák alkalmazása terén, melyet a tantestület tovább szeretne vinni. Célunk továbbá pozitív életszemlélet és stresszmentes tanulói légkör kialakítása, lágy készségeken keresztül az érzelmi intelligencia fejlesztése, valamint a tananyag játékos, élményeken alapuló elsajátíttatása, annak mélyítése kevésbe kontrollált, önfeledt és játékos foglalkozásokkal, kooperatív módon, oldott légkörben, projektmunkák segítségével. Hosszú távú cél egy nemzetközi stratégiai partnerség kialakítása előbb digitális eszközök segítségével, később küldő és fogadó intézményként; valamint egy K2-es program létrehozása, az eTwinning felület szélesebb körű használata, potenciális job-shadowing partner keresése is.

A projekt megvalósításának időpontja egy évet tolódott a Covid járvány miatt, így a 2020-ban elnyert mobilitásokat 2021 nyarán sikerült teljesíteni.

A külföldi továbbképzéseken a következő pedagógusok vesznek részt:

Bognárné Juhász Zsuzsanna 2021.08.02-től a Lernumgebung Moodle und Tablets, Apps, Web 2.0 elnevezésű kurzuson vesz részt Düsseldorfban, az Institut für internationale Kommunikation szervezésében, hogy elmélyíthesse az infokommunikációs eszközök alkalmazását, valamint elsajátíthasson német nyelvi óráin hatékonyan használható, bevált készségfejlesztő applikációkat.

www.dusseldorf-zsuzsa.webnode.hu

 

Gadó Zsuzsanna Firenzében talált rá az Europass  Soft  Skills for Strong Teachers c. tanfolyamára, ahol a résztvevők elmélyítik a soft készségek megértését, azok fontosságát  és  a gyakorlati tevékenységeken keresztül  megtanulják átültetni azok hatékony alkalmazását saját intézményi életükbe.

www.zsuzsa-firenze-europass.webnode.hu

 

Győriné Nagy Anita választása a Barcelonában szervezett, 2 hetes Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development/ Mindfulness  for teachers  nevű kurzusra esett, ahol a hallgató elsajátíthatja a jelenben való létezésre koncentráló tevékenységek alkalmazását, valamint a stresszoldásra és érzelmi intelligencia fejlesztésére irányuló, játékos módszerek adaptálására lesz képes

www.anita-barcelona-europass.webnode.hu


Nagy-Székely Magdolna az Europass iskola szervezésében Firenzébe utazik a Játszd el, rakd ki, építsd fel! c. tanfolyamra, ahol  megismerkedhet a Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevéhez fűződő matematikatanítási módszerén nyugvó, a mai kor követelményeihez igazodó matematika tanulás kezdő szakaszának 3-4. osztályos módszertanával, valamint idegennyelvi készségeinek továbbfejlesztésére is lehetőséget kap.

www.magdifirenzeben.webnode.hu


Tekse Tünde az Integrating Creativity and Innovation into Teaching  és Team Building című kéthetes barcelonai tanfolyamon, szintén az Europass nyelviskola egyik helyszínén bővítheti ismereteit  2021.08.02-től a kreatív és innovatív oktatási módszerek, valamint a játékos csapatépítés terén.

www.tundeeuropassbarcelona.webnode.hu


Várkonyi Lászlóné 2021.08.02-08.13-ing az Europass Szoft készségek erős tanároknak című magyar nyelvű előadásain fog  lágy készségekről tanulni, majd a 6-10 éves gyermekek tevékenységgel és játékkal támogatott, főként 1-2. osztályos diákok matematikai neveléséhez kap elméleti és gyakorlati képzést. Ezen túlmenően, 30 óra angol nyelvi tantermi oktatásban is részt vesz majd.
www.marcsi-firenze-europass.webnode.hu
 

Varga Gábor az Enough theory, let's play! elnevezésű Europass kurzusra utazik, hogy a tenerifei helyszínen 2021.08. 09-14-ig a játékok maximális tanórai kihasználásának alkalmazásáról tanuljon, megismerje a játék személyiségformáló erejét, kreativitásra ösztönző hatását, valamint kiegyensúlyozó képességét, s azokat kollégáival is megoszthassa.

www.gabor-erasmus.webnode.hu

 

Köszönjük a fenntartó és az iskolavezetés bizalmát!

 

Hosszú évtizedek alatt a hagyományos munkaformák alkalmazása megszokássá vált iskolánkban, azonban az előző két év nyertes pályázatai elindítottak egy rendkívül örvendetes folyamatot a korszerűbb munkamódszerek felkutatásában és beépítésében. Az intézmény Pedagógiai Programjában meghatározott célok, az országos kompetencia felmérések feldolgozása során felismert további gyengeségek és a szülői visszajelzések alapján megállapítást nyert, hogy az emelkedő tanulói terhekkel és megfelelési kényszerrel egy időben kevés lehetőséget kapnak a diákok az örömteli, gyermeki alaptevékenységekre a hagyományos és az online oktatás kereteiben egyaránt. Jelen projektünkben a pedagógusok saját szakmai igényeinek átalakításával szerettük volna az iskolai légkört pozitívabbá tenni, hogy a tudatosan tervezett játékosság stressz-mentesítse mind a tanítási, mind a tanulási folyamatot, a nyelvi és infokommunikációs ismeretek pedig alapos hátteret nyújtsanak a meglévő, valamint jövőbeni személyes, virtuális, vagy akár nemzetközi színtéren való biztonságos együttműködésekhez.  

A disszeminációk és az azt követő szakmai megbeszélések hatására további 7 kolléga csatlakozott továbbtanulási szándékkal a 2022-es évi projekthez, illetve újabb körzeti iskolák pályáztak sikeresen Erasmus+ mobilitási programra. A tanári kar tagjai a bemutató órákon átadott új módszereket saját óráikon is eredményesen alkalmazzák. A korszerű tanítási módszerek által javult a tanórai légkör, csökkent a stressz és frusztráció, növekedett a diákok elégedettsége. A megismert internetes alkalmazások segítségével biztonságosabbá és élményszerűbbé vált a jelenléti és online oktatás, a nevelők pedig rutint szereztek saját szakmai alkotásaik országos, illetve nemzetközi szintű megosztásában. A résztvevő kollégák kommunikációs, együttműködési és problémamegoldó készségeinek megerősödésével aktívan  részt vállalnak az iskola Pedagógiai Programjának éves átdolgozásában, munkaközösségük tanmenetének korszerűsítésében, foglalkozásaik játékosabbá tételében. A nemzetközi tanári kapcsolatok létrejöttével diákjaink megismerhettek Spanyolországban élő diákokat, majd a virtuális országismeretet követően az idén már személyesen is részt vehettek csoportos diák mobilitáson az Erasmus+ program támogatásával.

A pályázatot az Európai Unió 18.994,- Euróval támogatta